Caută după:

Distribuie această petiție


Aveți mai jos considerentele invocate în vederea respingerii adoptării acestei taxe!

NE JUSTIFICAM INTERESUL IN FORMULAREA ȘI RIDICAREA PREZENTELOROBIECȚIUNI ASTFEL:

– avem domiciliul in municipiul Giurgiu, astfel că suntem destinatarii propunerii deact normativ atacat în calitate de persoane fizice.

– avem in proprietate personală autovehicule ce fac obiectul textului atacat.

– datorită faptului că nu toți cetățenii municipiului au cunoștințele necesare pentru aaccesa pagina de internet a primăriei, ne prevalăm de prevederile art.248 CodAdministrativ pe care solicităm să îl aplicați.

Conform art. 2 pct. 55 din Legea 273/2006 privind finanțele publice locale, taxa reprezintă ”suma plătită de o persoană fizică sau juridică, de regulă, pentru serviciile prestate acesteia de către un operatoreconomic, o instituţie publică ori un serviciu public”, dar în cazul de față, noi, cetățenii nu beneficiem deabsolut nici un serviciu imediat plății acestei taxe deoarece din această taxa, conform expunerii de motiveemisă de DITL Giurgiu, se ”va face” ceva în viitor. Deci, cetățenii vor plătii această taxă și undeva, înviitor, vor beneficia de ceva… Mai pe românește, cetățenii vor credita primăria cu o sumă de bani, bani pecare primăria, conform celor declarate, îi va folosi pentru crearea de locuri de parcare, din care va încasao taxă de parcare de la proprietarul care își va parca acolo vehiculul. Deci, va face bani pe banii mei, vaavea profit dar nu va impărții dividente la cetățeni…

Referitor la prevederile art.3 din Regulament, care spune așa:


îl putem traduce în: degeaba stai la casă și ai curte că dacă nu ai spus clar în cartea funciară că suprafața
de 2mp este pentru parcare, indiferent că parchezi bicicleta, căruța, autoturismul, sau avionul personal, nu
ai legal loc de parcare, conform definiției dată de primărie!


Această aberantă definiție a locului de parcare va OBLIGA cetățeanul să meargă la serviciul
Urbanism din primărie de unde va solicita un Certificat de Urbanism, contra cost bineînțeles în conturile
primăriei, pentru ași putea parca, în mod ”oficial și legal”, în propria curte, propriul vehicul!!! Va trebui
schimbată și cartea funciară și implicit alte cheltuieli în plus pentru cetățean? Nu se știe niciodată…


Lipsa contraprestației, care este de natura taxelor, așa zisa utilizare prin staționare nu este de fapt
un serviciu concret pe care autroritatea locală îl asigură, pentru că domeniul public prin natura lui este
destinat de principiu uzului comun și gratuit, putându-se percepe taxe doar pentru un folos concret, de
exemplu rezervarea unui loc de parcare doar pentru o anumită persoană, sau posibilitatea de a ocupa un
loc de parcare amenajat pentru care s-a făcut o investiție. Ori strada este prin natura sa destinată
circulației autovehiculelor, care presupune în condițiile legii și regulamentelor de circulație și dreptul de a
opri și a staționa, nu se poate pune o taxă pentru simplul fapt că ai staționat cu autovehicului, este o taxă
abuzivă pentru un lucru firesc și necesar, mai ales în condițiile când nu există o contraprestație a
autorității publice care să asigure anumite condiții speciale și individualizate pentru acel autovehicul. Am
putea spune de fapt că este o taxă pe staționarea autovehiculului, o taxă vădit abuzivă care este de fapt
un impozit ascuns pentru autoturismele înmatriculate în municipiul Giurgiu.